torsdag 18 november 2010

Vårt blivande kök

Idag har det varit en lugn och skön dag! Det mesta av städningen tog jag igår, så hela förmiddagen har jag Selma bara lekt och myst oss : ) Selma har påbörjat en ny omgång av förkylning (blir väl samma som förra hösten och vintern när vi var konstant förkylda fram till våren väl??) så hon sov extra länge ute i vagnen idag, vilket gjorde att jag äntligen kunde återuppliva ett collageprojekt jag fått beställning på!


Har fått önskemål om att jag skall visa lite av vår renoveringsvardag, så här kommer ett par bilder av vårt kök. Bilderna är tagna för ett par dagar sedan, och sedan dess har vi faktiskt skruvat upp alla skåp i hörnet mellan fönstren och idag håller Håvard på och skruvar de skåp som skall bära spisen och lådsystemet!



Jag har aldrig haft någon dröm om att bli arkitekt och det här med ritningar och skalor hit och dit är verkligen inte min grej, men jag försökte rita upp hur det är tänkt att se ut planmässigt, så där lite snabbt ; )

Har fått löfte om att allt skall vara klart innan jul, så nu gäller det bara att använda kvällarna väl så skall vi väl lyckas ro detta i hamn!


Hoppas ni alla haft en fin dag : ) Kram och God kväll!

5 kommentarer:

Emelie sa...

Riktigt snyggt! Skall bli kul att se hur det ser ut när allt är klart och möbler kommer på plats! :)

Sandra sa...

Tack Emelie! Ja, det tycker jag också skall bli roligt ; ) Håvard har gjort vårt nya matsalsbord, men jag har inte riktigt bestämt vad för slags stolar jag vill ha till än : / Uppdatering följer!

Emmy sa...

Snygga tapeter!!

Sandra sa...

Tack Cathrine! Var lite rädd att det skulle bli för mycket, men det blev verkligen jätte fint : ) Längtar till allt blir färdigt!

Caroline sa...

oj oj det ser jättefint ut ju!!! Så fint! Håvard e duktig som kan själv =)