måndag 22 november 2010

Envis som en åsna..

...det är hon, vår lilla Ida! Hon har ju haft en period av "våga-vägra-lägga-sig-på-kvällen", men den perioden är tack och lov i princip slut. Nu går läggningen av alla tre flickorna väldigt bra- under förutsättning att Ida inte sover mer än max 30-45 minuter under dagen och Selma inte sover efter 15.00. Idag har jag varit en trött och febrig mamma med tre hemmavarande yrväder, så idag fick hon sova liiite längre än vanligt, och som ett brev på posten, tog läggningen mycket längre tid. Till slut blev det i alla fall tyst på Idas rum och när jag smög förbi såg jag detta i ögonvrån ; ) "Tvingar dom mig till att sova, skall jag i alla fall inte göra det i sängen"!!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Ja, en sak har då alla barn gemensamt; att de är makalösa på alla sätt och vis! hoppas hon sov gott!

Sandra sa...

Kunde inte sagt det bättre själv Cathrine : )
Jo, tror hon somnade som en sten, för hon rörde inte en fena när jag försökte rulla ur henne ur täck-trasslet och la henne i sängen igen!