onsdag 17 november 2010

Hurra, hurra, hurra!!!

Idag har vi varit trebarnsföräldrar i exakt ett år! Jisses, som tiden går fort! Dagen till ära läste jag mina anteckningar från den dagen då Selma föddes, och det kändes som om det var igår ; ) Plötsligt kom jag också på vad fruktansvärt ont det gör att föda barn- särskilt utan bedövning : /

Idag har det varit Selmas dag och vi började morgonen okristligt tidigt, eftersom våra tre döttrar just idag fick för sig att det var morgon klockan 4 på morgonen (ja, visst fan läser ni rätt). Vi lyckades väl förhala uppstigningen i nästan 1,5 timme, men halv sex är ändå allt för tidigt när klockan inte hade tänkt ringa förrän en halvtimme senare ; ) Adele och Ida var väldigt ivriga att få ge Selma sina paket, men när det väl var dags att överlämna presenten ångrade sig Ida och nästan grät över att hon inte fick någon paket!
Av mig och Håvard fick Selma en Bobbycar (så klassiska och så nostalgisk jag blir av dessa bilar!). Från början var jag sugen på en röd, men när Adele fick ett ord med i leken blev det självklart den blåa polisbilen. Oavsett, så ÄLSKAR Selma bilen och så ofta hon fått idag, så har hon klättrat upp på den och satt sig. Hon förstår ju inte det här med att skjuta ifrån med fötterna riktigt än, men vem behöver anstränga sig när man har en storasyster som kan putta på??
Dagen avslutades med middag hos mamma och pappa och självklart fick Smulan ett tårta på sin födelsedag- en mumsigt god glasstårta med smarties på : ) Kalas för släkt blir det i Björkebäck på söndag, eftersom vi fortfarande inte har något kök!




Det obligatoriska trappkortet blev det självklart även på lilla Selma!
Jag är så lycklig... tänk att just jag skulle få tre så fantastiska underbara tjejer i mitt liv! Grattis älskade Selma på din 1-årsdag!
Puss och Kram

1 kommentar:

Caroline sa...

Åh söta selma! Man får gratulera igen =) En bobbycar var en bra idé till Wille oxå ju! Kommer ihåg när Christofer åkte omkring på sin lilla röda =)
Förresten, hur får du din bakgrundsbild så? min blir gömd bakom texten =( o kan man bara lägga upp en bild i taget, tar sjukt lång tid?