fredag 12 november 2010

1-årskontroll med Selma

Igår var jag på Ed med Smulan för hennes 1-årskontroll! Hon fick med bravur godkänt (men det förstod jag ju redan, hihi). Läkaren sa att hon hade extremt bra motorik för att vara så liten, och att hon verkade vara ett glad tjej som är tillfreds med tillvaron som lillasyster till två storasystrar ; ) Och det tror jag faktiskt hon är! Enda problemet (och det kallar jag väl egentligen inte ens ett problem) är att hon de sista veckorna har börjar ramla ihop i vad jag kallar för små "gråthögar". Om det är det minsta lilla som går emot henne så bara hon ramlar ihop på golvet och gnällgråter. Och det som är lite jobbigt är att jag aldrig någonsin förstår varför! Det kan vara att maten inte kommer tillräckligt fort, eller att hon inte får en bananbit på skeden, att nappen ligger för långt ifrån henne, att pappa går ut genom dörren eller precis vad som helst! Det, sa läkaren igår, är typiskt för tvååringar. Jaha, tack för det! Nu har jag en obstinat 2,5 åring OCH en wannabe 2-åring hemma då ; )
Hon var ganska liten fortfarande, enligt min mening. Knappt 9 kilo, vilket i och för sig betyder några hekto mer än Adele i samma ålder, men ett par kilo efter dunderklumpen Ida då... Längden låg hon faktiskt ett litet snäpp över normalkurvan, och det var ju lite överraskande tycker jag!Allt som allt är hon en fantastisk tjej- för det mesta glad och positiv och hård som berget. Ingen knäcker en Smula, som vi brukar säga (varken trappor eller storasystrar).









Igår fick jag höra en annan sak också, som glädjer mig väldigt mycket. En tjej jag umgick mycket med förr skall starta upp ett företag tillsammans med sin mamma, och jag tror att detta kommer bli super! Just detta företaget är lite speciellt, och kräver rätt man på rätt plats om man säger så, och just dessa två personer tror jag kommer klara detta galant! Vet att du läser detta, och jag vill önska er all lycka till!!!
Och så måste jag kasta in en stor Grattiskram till pappa, som fyller år idag! Skall nu upp till honom och äta födelsedagsfrukost! Hurra, hurra, hurra för världens bästa pappa!

Inga kommentarer: