fredag 26 november 2010

Nu är det fredagsmyyyys...

Jag har idag varit hemma med en styck sjuk 1-åring och en styck sjuk 2,5-åring. Små barn som är sjuka sover mycket. Men inte mina barn! Trots feber har de lyckats hålla full rulle här precis hela dagen, förutom 45 minuter som både Selma och Ida sov middag samtidigt. Men vad gör lite kaos, när mamma själv känner sig näst intill bra efter en eländig stämbandsinflammation!! Hurra! Jag trodde aldrig jag skulle känna mig så glad över att kunna prata och svälja igen, men det är jag! Nu skall jag försöka hålla fast vid denna basala lycka länge (för jag vet hur det är- varenda gång jag har riktigt ont någonstans så tänker jag: bara jag blir frisk igen, så skall jag aldrig gnälla över småsaker igen- hehe).

Idag har jag börjat tänka lite över vad jag önskar mig i julklapp! Av mina barn tror jag att jag skall önska mig en tidningsprenumeration på någon ny fototidning. Tidningar ger alltid inspiration och det är alltid härligt att få! Jag prenumererar sen tidigare på Kamera & Bild, och jag älskar deras reportage och skolor- men ibland känns det som om det är lite väl mycket tekniskt snack och jämförelser av en hel massa olika kameratillbehör, och lite för lite av det praktiska fotandet.
Porträttfotografering är ju det som intresserar mig mest, och senast fotade jag en liten Alvin.
Ett av mina favoriter den här gången är det här, som jag tog när han busade med sin mamma : ) Om en vecka ungefär är det dags för nästa session, den här gången blir det 1-årsbilder av sötaste kusin Peter!

Nu skall jag gå ner och ansluta mig till resten av mys-gänget där nere och gosa lite innan det är dags att påbörja läggning av lillSmulan! När alla barn sover är det först dags att skruva lite mer kök (eller kanske sätta upp julgardinerna i vardagsrummet, byta ut alla orange och cerisa kuddar och ljus, och ta fram de nya juliga kuddarna och ljusen jag har köpt!) och sedan är det IDOL med ett glas vitt vin och krabba som bästaste Håvard har köpt idag (plus att han köpte 30 rosor till mig, min prins, för att jag varit sjuk - eller kanske för att jag äntligen blivit frisk nog att ta mig an alla barn igen??)

Ha en härlig fredagskväll- det skall jag ha!! Kram

2 kommentarer:

Emmy sa...

Vill du ha en tidning som är bra ska du välja fotoguiden!! Finns också en tidning som heter "digitalfoto-någonting" och den är också bra, finns på konsum har jag för mig!

Sandra sa...

Ja, jag har tänkt på just FotoGuiden faktiskt : ) Jag får väl hinta lite till barnens far- har svårt att tänka mig att Adele, Ida eller Selma klarar att surfa sig till en bra present åt mor ; )