måndag 15 november 2010

En helt vanlig måndag ; )

Är man trebarnsmor så är dagarna aldrig händelselösa, det kan jag ju i alla fall konstatera. Hur mysigt jag än tycker det är att få ha alla tre flickorna hemma fyra dagar i veckan, så kan det vara ganska skönt när tisdagen, torsdagen eller fredagen infinner sig och Adele och Ida är på dagis!
Just nu är det ganska mycket bråk mellan storasystrarna och Selma, som tycker att det är våldsamt kul att förstöra allt de håller på mig. Och speciellt för perfektionisten Ida blir det här väldigt jobbigt!!
Men den här dagen började bra med att alla sov till ungefär klockan sju på morgonen (och det tillhör verkligen inte vanligheterna i det här hushållet vill jag lova!) och efter en gemensam frukost badade alla tre tjejerna tillsammans i total harmoni! Men det var väl också lugnet före stormen... På något sätt lyckas lillSmulan skalla i Idas säng och fick den mest fruktansvärda bula jag någonsin sett! Det tog mig nog max 7 sekunder att ta mig in i rummet, och på den tiden hade bulan redan svullnat upp till grotesk storlek! Så här såg Selma ut, efter avkylning:

Ja, nu så här på kvällen kan jag väl skratta åt det, men just när det hände blev till och med jag (som nog annars är ganska luttrad vid det här laget) rädd och nervös. Några samtal senare, var jag nog lite lugnare i alla fall och det skall bli spännande att se hur Smulan ser ut på onsdag, på sin födelsedag!!
Annars har jag nog inte så mycket nytt att rapportera, utom att det (tack och lov) börjar hända synliga saker i vårt kök nu äntligen!! Golvet i köket och matsalen är tilläggsisolerat, väggarna isolerade och panelen uppe i köksdelen. Panel och lister är målade, elen är dragen och fondväggen uppsatt så nu ÄNTLIGEN har vi börjat skruva ihop skåpen!! Det skall bli helt underbart skönt när vi kan börja äta middag hemma hos oss själva som en normal familj igen!!
Kram på er!


2 kommentarer:

Caroline sa...

herregud!! den e ju helt sjuk ju!!!! stackars liten.... ska sätta in lite bilder på wille oxå..tänkte bara att jag skulle skriva om nåt annat än bebs.
jag vill se bilder på renoveringen!!!

Sandra sa...

Ja, den var inte nice alltså. Men hon verkar inte ha ont och är inte påverkad av den, så då går det väl bra!
Har du ett annat liv än Wille också?? Lyckos dig ; ) Här består mitt liv av barn, barn, barn och renoveringar. Möjligtvis får jag slängt in en och annan fika, promenad och shoppingtur också, men då har jag ju aldrig med kameran! Men några kort på det blivande köket, skall jag nog kunna få till! Kram