måndag 8 november 2010

Födelsedagskalas med skräcktema

Japp, igår var då äntligen dagen som Adele har längtat så efter i många veckor nu! Adeles kompis Emma hade kalas med, en vecka försenat, Halloween-tema. Adele älskar ju att klä ut sig och särskilt att bli sminkad, och skräck i största allmänhet står högt i kurs, så att få bli utklädd och sminkad till vampyr var ju bara helfestligt! Jag måste ha lyckats ganska bra, för det var flera vuxna, som i vanliga fall känner Adele väl, som inte såg att det var hon direkt ; ) Haha! Här kommer en bild på min hemska älskling:

Ida fick inte följa med på kalaset i år, då hon börjar bli lite för stor för att bara följa med som bihanget Lillasyster tycker jag, men för ordningens skull, blev hon också lite uppsminkad och fick spöka för mormor och morfar i form av en häxa:


















Annars har helgen bjudit på ett fantastiskt vinterväder och nu när jag letat fram både en ordentlig overall och vinterkängor åt lillsmulan, så har vi tillbringat en hel del tid ute. Ida är för tillfället den största "badaren" i vår familj- hon vill bada i badkaret och duscha konstant, och igår när vi var ute och solen sken, hade hon väldig lust att bada i Nössjö också. Hennes sista bad var i slutet av september, men att vinterbada- nja, där går väl egentligen gränsen för mig, men som den pedagogiska mamma jag är (hehe) så sa jag att: Ja, du får väl känna på vattnet först och sen avgöra om du vill bada.
Och ja, som ni ser av minen att döma, så tyckte även Fröken Ida att det var lite väl kallt i
vattnet den här gången!

På återseende : )

4 kommentarer:

Caroline sa...

oj det var verkligen bra sminkat! Jag kunde heller inte se att det var adele!!! Har du färgat hennes hår oxå?

Sandra sa...

Tack Lina!
Hehe! Svart sprayfärg vettu ; ) Blev lite orolig när en mamma sa att det allt satt lite kvar på hennes dotter, som blev sprayad förra veckan- men det gick jätte bra! Tvättade fyra gånger samma kväll och vad jag kan se är allt ur nu!

Tone sa...

Måtte stikke innom bloggen og se på bilde av Adele. Hun var virkelig ugjenkjennelig!
Flink du er Sandra!
Ha en fortsatt god helg og hils prinsessen av Nøssemark!

Sandra sa...

Tack Tone : )
Tror både jag och Adele tyckte det var jätte roligt ; )