måndag 1 mars 2010

Helgen, OS-/barn-funderingar och lite foton

Helgen som varit har varit en bra helg! Äntligen fick jag prata med älskade Caroline också, som precis har blivit mamma till lille Ville : ) Skönt att höra att de mådde bra allesamman! Annars har vi haft besök, varit ute och åkt pulka, tittat på OS, haft lite uppdelad tid med flickorna och ätit massor av god mat!

Idag morse bestämde jag mig också för att ha en liten fotosession med tjejerna. Det brukar väl gå si så där, men idag fungerade det faktiskt ganska bra. Tog bland andra dessa tre underbara kort! Tycker de speglar mina barns personligheter väldigt bra!


Busiga IdaGlada, lugna SelmaOch rackarungen Adele ; ) Nu skall en del av fotona iväg på förstoring, så vi kan få upp lite fler foton på väggarna : )

Som överskriften också säger så hade jag ett rätt lustigt tankefel här om dagen, som verkligen fick mig att inse hur mycket livet förändras när man får barn.
Sverige spelade i torsdags hocky för sista gången detta OS (en mycket sorglig historia i sig, men det är inte det detta handlar om nu). Matchen kom på i bara farten under tiden som jag var på väg ut i köket och det första ord jag hör är "istid". Hade detta varit för 4 eller 8 år sedan, så hade naturligtvis min första tanke gått till Foppa, Sundin, Sedinbröderna eller några andra spelare och hur många minuter varje kedja hade varit på isen, vilket faller sig ganska naturligt när det spelas OS. MEN- miljöskadad som man blivit, så var det första jag tänkte på faktiskt karaktärerna i filmen Istid, som ju är en av Adeles favoriter ; ) Haha, ja där ser man...

Nu får jag gå och se vad det är frågan om med min minsta som inte verkar vilja sova mer idag ; ) God natt på er gott folk!!

Inga kommentarer: