söndag 28 mars 2010

Uppdatering

Nu är det så där jätte mycket som hänt en period igen! Dels så har hela familjen Stensrud/Jillnevik åter igen blivit knallförkylda. I och för sig inget ovanligt den här vintern känner jag, men mycket irriterande eftersom det finns massa annat jag hellre lägger energi på att att gå och snörvla och hosta : /
Men men... Lilla Smulan har hunnit bli fyra månader (ja, nu är hon ju faktiskt, månad, men kortet under tog jag när hon "fyllde" fyra månader.

Eftersom hon är min sista lilla bäbis, så känner jag att jag absolut inte har nåt bråttom med att hon skall börja äta vanlig mat och så vidare. Men på BVC tyckte dom att jag skulle börja med smakportioner i alla fall. De sa att hon var ett sånt livligt och aktivt barn, så hon skulle behöva riktig mat i tillägg till bröstet åtminstone när hon blir sex månader och att det då var bra att veta att hon vant sig. Ok då, tänkte jag och dukade upp med majs- och potatispuré. Pappa fick äran att ge första portionen (eftersom jag var tvungen att stå bakom kameran- hihi) Jag kan väl inte påstå att detta var någon hit, men lite lättare för varje dag tycker jag att det går. Och igår provade vi nästa smak, morot- och potatispuré och det var mycket godare tyckte Smulan.



Ja, och så har vi då börjat med renoveringen av vårt gamla hus! Riva ner var väldigt kul tyckte alla i familjen, men att bygga upp- det överlämnar vi med varm hand till sambo och svärfar ; )



Golv borta och all skit, som tydligen var isoleringen i gamla dar, skall bort.



Alla bjälkar borta...


Nu bjälkar börjar ta form...


Vindstopp och sedan isolering...


Nu har vi även fått ett golv att gå på och jag är så tacksam att de hann lägga det igår, så slipper jag oroa mig för att mina små skall trilla ner i grundmuren ; ) Fler bilder kommer efter hand!



4 kommentarer:

Emmy sa...

Va kul att renovera, även om det ibland är ett stort projekt, byter ni el och ledningar när ni ändå håller på eller? vad blir det på väggarna? ska ni ta matsal på samma gång?

Emmy sa...

Förrästen, måste bara tillägga att man kan inte annat än att bli glad när man kommer till din blogg idag och ser det kortet på Selma, jättefint♥

Caroline sa...

oj shit! det e verkligen renovering på gång hos er!!! nyfiken på hur det blir! ni e duktiga! o vad söt smulan e =) wille har vart mindre söt idag, fick sin mamma att gråta efter timmars skrik...usch...äntligen sover han i alla fall..

Sandra sa...

Cathrine: Ja, här kör vi på full renovering- nya sladdar och allt ; ) Vi skall ha panel (såklart, när man är tillsammans med en norsk). I nästa steg blir det nog barnens små rum uppe och stora hallen nere. Sedan blir det matsalen! Stora projekt här, får se hur länge pengarna räcker- hihi!

Caroline: Ja, Smulan är världens sötaste tjejbäbis ; )! Usch, ja visst är det hemskt när man känner sig så maktlös att man själv börjar gråta! Håll ut vännen, det blir bättre! Skall jag köpa några magdroppar och skicka ner??