fredag 12 mars 2010

Fredagsmys eller Åh, jag är så glad!

Jag älskar fredagar! Det är slutet på veckan, Ida och Adele är hemma från dagis och jag vet att vi får vara samlade hela familjen i åtminstone två dagar. Fredagskvällen är liksom en bonus- en veckodag, men ändå en dag när man kan sitta uppe lite längre, äta gott, prata, umgås länge och se på TV. Idag började vi dagen med att gå en härlig promenad tillsammans med Linda, Emma, Oliver och Frøya. Det var varmt och skönt ute (nja, men i alla fall plusgrader) och det var första gången sen i höstas som barnen slapp tjocka vinteroveraller. Så här fina är mina tjejer med de underbara seten som oldemor Ragnhild har stickat : )



Och här är ett gäng glada barn som springer vårruset ner för backarna : ).
Sen är jag VÄLDIGT LYCKLIG över en annan sak idag också... min dator kraschade ju för ett par år sedan. Jag lyckades rädda alla kort på datorn, eftersom jag hade på känn att datorn var döende- utom mappen Augusti 2007 och detta har grämt mig något enormt, eftersom jag visste att jag hade kort från en del tillfällen som jag gärna hade velat ha kvar. Bland annat en del kort från de båtturer som jag, Håvard och Adele gjorde i slutet av den enormt varma sommaren. Och eftersom min far är en samlare och inte tycker om att kasta saker, så har den trasiga datorn stått kvar hemma i Mölndal. I veckan fick pappa någon slags snilleblixt och kom plötsligt på vad osm kunde vara felet och Voila... gubben fick f-n igång datorn tillräckligt länge för att rädda min kära Augusti 2007 mapp! Hurra! Jag nästan grät glädjetårar när han ringde och sa det.
Det var så underbart att titta på dessa kort, mycket därför att Ida nu är i samma ålder som Adele var den här sommaren. Här kommer några av dessa ovärderiga bilder : ))

Äsklingen som inte heller då var rädd för några småkryp
Sötaste pappa-dotterkortet

Sommarbilden 2007?
Till och med jag såg normal ut på ett kort ; )
Ja, jag har otroligt mycket att vara tacksam för alltså. Tänk att just jag vid 30-års ålder inte bara har fått ett otroligt barn, utan faktiskt fått fördelen att få tre underbara döttrar och en stor familj att dela mitt liv med!

3 kommentarer:

Caroline sa...

fina bilder!!! vad underbart att du fått tillbaka bilderna! jag har en hårddisk som ligger här med bilder från min krashade dator..vägrar slänga den för där e massa bilder från alla resor osv
de e så lika alla tjejerna, så söta! längtar tills vi kan ses!

Sandra sa...

Ja, de är lika förutom att Ida har jordens största mun ; )
Nä, kasta den inte, rätt som det är snubblar du över nån som kan fixa det!
Längtar efter er massor!!!

Emmy sa...

Ååh, va liten Adele är på korten, herregud så fort det går när man tittar tillbaka på kort! Ida är den som "skiljer" sig mest tycker jag från syskonskaran men hon är inte så lik dig heller, de andra två år ju väldigt lik Håvard absolut!
Vill se de Lo du har liftat, alltid roligt att se hur andra tolkar LO´s. Jag liftade en av dig för ett tag sen, en som du lagt upp för länge sen, i höstas, tror det var ett kort på H och I med svart bakgrund. Ska se om jag kan slänga upp den nån dag.