tisdag 16 mars 2010

Nya layouter och lite annat jag scrappat det sista

Presentasken jag gjorde till Petters dopsmycke
Och från sidan. Den här blev jag mycket nöjd med!

Ett kort till Anna och Kalles lille son Hjalmar när han föddes


Gjord efter skiss i Scrapbooking mm kring jul



Dopkortet i form av dopklänning till Petter. Skiss hittade jag på nätet, men jag vet att jag sett det i en eller annan tidning också någon gång... Hade gjort sig bättre i mönstrat papper, men tiden var knapp och det är lätt att vara efterklok ; )
Och så till layouterna
Litet foto, mycket text- för att minnas det första riktigt omtänksmma Adele gjorde för Selma. När jag var uppe och la Ida och Selma låg på ett fårskinn framför spisen, så hämtade Adele en kudde och napp och drog upp det andra fårskinnet över lillasyster, eftersom hon tyckte det var lite kallt för en så liten bäbis!
Här kommer en LO jag scrapliftat från Cathrine (namn Pappas Pojk, för LO gå in på hennes blogg som jag länkar till på min sida). Jag har haft snöflingepappret länge och jag tycker mycket om det, men det kräver liksom att man har bara ett stort foto och att man kan bryta av det med nåt enfärgat liksom, och då passade ju detta väldigt bra!

Som jag tidigare skrivit så tycker jag att det är svårt att scrappa i rött så när julfotografierna kommer upp, blir jag alltid lite trög och har liksom inte riktig lust att scrappa dom. Men nu gjorde jag en LO som matchar Selmas klänning istället och det blev ju riktigt bra!

Lite tunn blev denna LO, men i småbarnsfamiljens tidspressade schema, får denna ändå duga ; )


Till den här LO visste jag precis vilka foton, text och rubrik jag ville ha, men sen blev själva utformningen av LO´n helt galet. Det jag hade tänkt från början passade inte alls, så därför fick det bli en "rätt och slätt"LO där informationen i texten är det viktigaste för framtiden...

Den här LO´n är jag mycket nöjd med. Känns precis som min stil och fotot är så otroligt vackert med kontakten mellan Selma och Adele.

Mycket nöjd. Färgvalet (orange, rosa, rött) var kul att scrappa i och dikten, som väl är huvudsaken i denna LO, bara jag älskar...

Mer citat angående systerskap på denna LO. Ibland är det så svårt att få orden på rätt plats när jag själv skall beskriva nåt, så citat och dikter är underbara att ha med i scrappingen tycker jag!
Det var allt för denna gång!

5 kommentarer:

Emmy sa...

Va fin ask du gjort, verkligen!! Duktig du är! Och dopkortet va också jättefint, tycker det är fint som det är i enfärgat papper.
Roligt att se hur du liftat min layout, blev fint! Det är intressant att se hur olika vi scrappar, jag scrappa väldigt huller om buller, snett och upp- och ner;) medans du scrappar ganska rakt och symmetriskt med dova färger som regel. Förr scrappade jag ju mer efter en lika stil men jag bara älskar att scrappa precis så jag känner för just här och nu, i slutändan är det ju ändå korten och texten som är viktigast vilket vi båda har blivit bättre på de senaste åren, eller va säger du!?

Sandra sa...

Tack så mycket! Ja, vi har absolut blivit bättre på att utgå från korten- tänk bara på de cerisa katterna och illgröna bilarna vi punchade ut i början- haha!!
Ja, jag är väldigt symestrisk och kontrollerande även i min stil som scrappare, men jag försöker jobba lite på det och har gjort ett par LO´s nu som jag "busat" till det lite på, du får se nästa gång jag uppdaterar med LO´s ; )

Emmy sa...

Ja just det, jag hade köpt ett gäng med punchar och vi tryckte ut massor kommer jag ihåg, med de papperna som vi fick av din pappa, bla illgrön och chockrosa!! Kan vi inte lägga in vår allra första layout i våra bloggar, hade vart kul att se din första, kommer inte ihåg den nu men är ganska säker på att jag kommer ihåg den när jag väl ser den.

Sandra sa...

Hmm... kanske det ; ) Vet inte om jag vågar- haha!

Emmy sa...

Nu får du vara modig och fota din första LO och lägga upp den här, jag har lagt upp min på bloggen, men när jag studerar den så är jag plötsligt inte säker på om det är den första jag gjorde, men den sitter först i albumen så jag antar att den inte är så ny;)