tisdag 2 mars 2010

Uppdatering

Att scrappa är som balsam för själen! Ja, den har vi hört förut, men för mig så betyder scrapping jätte mycket. Inte bara att jag får göra någonting fint med alla de tusentals kort jag knäpper på min omgivning, men de få timmarna i veckan jag kan lägga ner på min hobby är värt mycket i egentid också! Det är fantastiskt att kunna få koncentrera sig på bara detta enda projekt, utan att hela tiden bli avbruten av någonting. Här kommer några LO´s jag scrappat i det sista. Har en hel hög till, men orkar inte ladda upp dom nu....


En LO om Idas och Adeles ständiga bråk om vem som skall hålla Selma. Ska jag ta kort på alla tre, så är det nästan ett måste att Ida får hålla Selma, annars blir hon så sur att hon vägrar vara med alls. Och Adele blir såklart sur över att Ida alltid ska bråka! En enkel o lite barnslig LO- jag är nöjd!


Första promenaden vi tog hela familjen. Scrappad i bruna och gröna färger, som passar bra för utomhuskort tycker jag!





Jag har länge väntat med att använda detta bakgrundspapper med regnbågarna. Gillar det, men svårt att scrappa med. Eftersom korten var så extremt, så passade starka färger mycket bra!






En LO med text bakom ett av korten, på Ida när hon har lust att göra någonting snällt för Selma, ger henne sin napp, men sen snabbt ångrar sig igen och tar tillbaka den ; ) Det är inte lätt att vara en snäll storasyster när man är 18 månader!




Tror att mina barn får sluta använda röda kläder, för att göra en LO med rött i är det svåraste jag vet. Rött, vitt och svart fungerar alltid, men det är sällan jag har några bra mönstrade papper till detta. Nöjd med upplägget, men inte med pappren. Och nej, det går inte att göra om, för då kommer man aldrig vidare i bunten med foton som skall scrappas ; )



Världens sötaste foto på Selma och Peter som ligger och gosar i samma korg. Den har LO blev näst intill helt perfekt i mina ögon!!






Och så kommer vi till juletider och alla obligatoriska kort som måste med i albumet. Jag tycker dessa är lite jobbiga att scrappa, dels för att det nästan känns som tvång, och dels för att det just är mycket rött i dessa julekort. Men den här LO blev jag nöjd med faktiskt!





Idag upptäckte jag också att Selmas lilla Tummendocka, som bor i en ficka på spjälskyddet, är stulen!! Och jag vet nog vem tjuven är, för Ida har suktat länge efter Tummen. Nu gäller det bara att snoka fram vart hon har gömt den, min sötaste!!
Annars idag så blir det nog en timmes scrapping när Selma sover, en lååång promenad i det, faktiskt, vackra vinterväder vi har just nu och sedan lite småplock som måste fixas!
Hej så länge!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Den här gången faller nog de två första bäst in i min smak, gillar den första för den innehåller mycket färg men också den andra för den är så enkel och visar att det faktiskt räcker med bara ett kort ibland! Visst är det svårt att scrappa med rött men jag scrappar oftast med blått till det, annars en väldigt svår färg tycker jag! och visst är scrappa som balsam för själen! den som säger nått annat är bara tråkig, eller hur;)

Sandra sa...

Ja, blått och rött passar ju bra ihop! Hade ju de färgerna när jag scrappade om Selma och Peter! Och ja... det är bara folk som aldrig provat scrapping som kan säga något annat ; )