måndag 8 mars 2010

Petters dop och lite till : )

I helgen var vi i Göteborg, med anledning av att lille Petter skulle döpas. Jag och Håvard har fått det stora förtroendet att vara Gudföräldrar och vi är så glada och tacksamma för detta : ) Här är ett kort på oss alla i Fässbergskyrka. Innan dopet var jag super nervös för hur det skulle gå att lämna bort alla tre tjejerna till mamma och pappa i kyrkbänken, medan jag och Håvard stod framme med lille Petter, men det gick hur bra som helst. En jätte duktig präst, som kallade fram alla barnen till dopfunten när det var dags, och som faktiskt fick de flesta av dom att stå kvar under alla fyra dopcermonierna. Det var bara Ida (såklart) och Klara, som inte tyckte att det var så spännande som som hellre lekte inne i altarringen ; )


Efter dopcermonin var det kalas i församlingshemmet och barnen hade verkligen jätte roligt tillsammans med alla andra barn som var där! Jag hade sett fram mot att få prata med alla mina gamla tjejkompisar som var på dopet, men med tre barn varav en missat hela sin middagslur (Ida) så var det fullt upp att hålla reda på dem. Jag hann dock prata med Linnéa och Dennis och Linnéas barn Filippa och Lovisa eftersom vi satt vid samma bord, och det var riktigt roligt, för dem var det evigheter sedan jag såg sist!
Det visade sig att Filippa och Lovisa önskade sig en lillasyster som hette Ida, så där var det mycket nära en tvångsadoption av min lilla prinsessa, men jag tror ändå favoriten blev Selma tillslut, när jag sa att Selma var en sådan där lillasyster som man gärna fick hålla i ; ) På kortet nedan sitter en glädjestrålande Lovisa och håller Selma : )

Ett obligatoriskt besök på Köttbullecafén hann vi med på morgonen innan dopet, och både Adele och Ida åt massor! Självklart fick vi ut på gården och leka i lekparken också, eftersom lekparker är något som värderas högt när man kommer till stan, i vår familj ; )


Medan de stora tjejerna var ute på gården och lekte, så var pappa och lilla Selma i lägenheten och myste i soffan. Alla parter nöjda och glada!!


Eftersom den sista delen i triologin om Millenium också släpptes i torsdags, så såg vi självklart Luftslottet som sprängdes i söndags. Tyvärr måste jag meddela att det inte var någon hit! Jag som tyckte att första filmen var riktigt bra gjord med tanke på storyn i boken blev ju lite besviken när jag såg tvåan, men tänkte att mellanfilmen alltid brukar vara en smula långtråkig- liksom bara i väntan på upplösningen, men fy alltså... Luftslottet som sprängdes var ju i många delar inte ens lik boken ju : ( Ja ja, man kan ju kanske skylla på att de bytte regisör/producent mellan 1.an och 2.an?
Japp, nu skall jag ut och se till min lilla smula, som för första gången i sitt liv får sova middagslur ute i vagnen i det vackra vårvädret : )

1 kommentar:

Emmy sa...

Oj då, vilken reaktion om filmen luftslottet som sprängdes, hm jag har inte sett den än, vågar man det då? Men jag har inte läst böckerna så då kvittar det ju på det sättet men måste nog se filmen för att få ett avslut när jag har sett de andra två! Snygg frisyr förresten, den passar dig bra, bättre än när du klippte dig helt kort för då såg du nästan äldre ut än vad du är(säger hon som ber frisören "ta inte längre än att jag kan ha det i hästsvans, annars gör som du vill"☺)
Blir det nån mässa nu då när du ha vart iväg den här helgen? Jag har himla lust men känner att det är allt för långt bort. hur går det med Buggen och Revan, blir det nån Epic??