söndag 21 februari 2010

Söndag

Japp, då var även denna helg över. Usch, det går så fort, så fort! Det har varit en bra helg. På lördagen var ju Adele på barnkalas, vilket gjorde att jag fick lite tid med bara Ida och med bara Selma. Idag tog Håvard med sig Ida ut i traktorn och skottade snö, och jag och Adele fick lite tid för oss själva medan Selma sov sin långa middagsvila.
För ett tag sedan såg vi på barn-TV att en tjej gjorde egen tvål och det tyckte Adele såg så kul ut att vi i fredags köpte ett set med tvålmassa, lite olika tvålfärger och lite doftolja. Så det blev söndagens projekt : )


Det var lite svårt att få till den där tvålmassan ordentligt och att veta hur mycket färg som skulle i, men de sista omgångarna blev riktigt bra. Adeles älsklingsfärg är ju svart (ja, det har hon inte fått från mig i alla fall), så naturligtvis gjorde hon några svarta tvålar med lite guldpärlor i ; ) Jag valde blått och rosa, och vi stöpte tvålar i långa rader- tvålar med paljetter, tvålar med små snäckor, tvålar med små sjödjur som jag stansat ut med min älskade tång (jag visste att man kunde använda dessa figurer till mycket, hehe), tvålar med pärlor och en tvål med en grankvist i ; ) Det var riktigt roligt och vi kommer nog fortsätta arbeta på vår karriär som proffs-tvålare ; )

En annan sak jag tänkt på är att om jag någon gång skulle skola om mig och arbeta som någonting annat än socionom (vilket jag aldrig tror kommer att ske, eftersom jag tycker det är ett yrke som passar mig perfekt), så skulle jag vilja bli proffsfotograf! Jag älskar att fota och använder min älskade systemkamera i princip varje dag. Jag skulle vilja lära mig att använda alla funktioner så att jag verkligen kunde utnyttja kamerans hela kapacitet, och någon gång, när barnen blir lite större skall jag verkligen ta tag i detta. Men innan dess, fortsätter jag vara en entusiastisk hobbyfotograf ; ) Det jag ville komma fram till var egentligen att jag har hittat en ny skrivare som jag så innerligt gärna vill ha, en Canon Pixma Pro9500 Mark II. Den skriver ut i A3 format och tar många fler media än den jag har idag, 10 separata färgpatroner och dyr så in i hel-ete. Hehe, dream on Sandra!!

Hoppas ni alla haft en lika bra helg som jag har haft! På återseende...

2 kommentarer:

Emmy sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Emmy sa...

CP-dator(min alltså, provar inlägg igen)Vill se bilder!! På tvålarna alltså, låter skoj att gjuta tvål, blir dom bra, blir man ren;) jag har alltid haft för mig att tvålgjutning är väldigt jobbigt med massa olika massor, det ska torka hit och dit men det kanske är om man gör "från grunden", det finns väl mer halvfabrikat att köpa!? Skoj att du kan använda qk-diesen till nått annat:)
Herregud vilken dyr skrivare!! Shit! Du kan ju annars lämna in dina bilder om du vill ha så stora utskrifter(men det vet du väl om☺), frågan är väl hur ofta man verkligen skriver ut i den storleken men alltid kul med nått nytt! Brukar du skriva ut stora fotografi, såna man har i ramar på väggen, inte till scrapbooking alltså. kommer inte ihåg vilka jag har sett det hos dig?? Jag är faktiskt nöjd med min skrivare och väldigt glad att jag har den då jag använder mycket kort även på väggen;), den skriver ut A4-fotografier väldigt bra, är ju roligt att kunna skriva ut "egna" tavlor;)