tisdag 16 februari 2010

Lite layouter till Selmas album

Jag hann ju med nöd och näppe färdigt med Idas första-år-album och har nu börjat på Selmas! Jag har även lyckats att dra in min svägerska i "scrapträsket" och tog på min rollen som personlig inhandlare av saker man måste ha när man börjar scrappa. I helgen var hon här och fick sina saker och lånade en del tidningar och sketchböcker. Jag ser med spänning fram mot hennes första LO om lilla kusin Peter!


Här är den första LO till Selmas album. Jag är väl ganska nöjd med denna, men gillar egentligen inte att scrappa i denna konstiga gula färgen.


En LO med en kort beskrivning om hur det var när lilltjejen kom till världen med en hast och de fyra första bilderna tagna på henne. Är nöjd med denna, bortsett från ramarna kring fotona som känns lite överflödiga på något sätt..? Är en utmaning att scrappa med så mycket text tycker jag.


Med alla tre flickorna, så har jag ungefär lika kort på nyfödd och den otroligt stolta och lättade pappan. Jag älskar dessa kort, för det påminner mig hela tiden om hur glad jag är för att jag har Håvard. Tycker om denna layouten med ett kort som inte är i den vanliga rektangulära formen!



En helt jätte ful LO, men det är banne mig inte lätt att scrappa i rött tycker jag! Layouten var från början något helt annat, men när jag fick någon jävligt knäpp idé om att jag kunde rita små swirls kring kort och i hörnen på LO´n insåg jag att jag skulle få göra om hela LO´n. Därför gjorde jag det bästa av situationen och rev ut de bitar jag ville ha kvar ; ) och klistrade helt enkelt upp dem på ett nytt bakgrundsark.



Den här är jag jätte nöjd med. Ett stort foto och enkla dekoratoner och rubrik- det är egentligen det jag brukar bli mest nöjd med. Tycker om att dekorationerna verkligen framhäver min lilla älskling och hennes body på fotot! Ett av få kort där jag faktiskt är framför kameran och inte bakom, och alla dessa måste ju bara scrappas så det finns något slags bevis för att jag också höll i mina barn när de var små ; )



Det här fotot och LO älskar jag!! Fotot är också ett där konstellationen känns igen från mina två tidigare gånger på BB. Har upplevt det lite svårt med nytänkande och att komma på bra utformningar på LO, eftersom det ibland känns som om jag redan gjort dessa LO (i och med att jag ganska nyligen faktiskt scrappade samma tid i Idas liv). På tagen som sitter istucken i fickan bredvid fotot har jag skrivit om tiden på BB.


En helt egen LO med hyllningar till Selmas två underbara storasystrar. Tänkte det skulle vara lite roligt för Selma att få veta hur hennes storasystrar var (intressen, egenskapar, älsklingsfärger osv) kring tiden då hon föddes. Den här LO´n är jag också supernöjd med!


Jag säger bara blä- vad fan tänkte jag på här då???
Nä, nu tar vi friska tag och tänker framåt! Nästa LO kan då inte bli sämre än den sista i alla fall ; )
God kväll alleman!

1 kommentar:

Emmy sa...

Ja, på den sista layouten kan man verkligen undra va du tänkte på, vilken gräslig färg;) men också det faktum att dina bröst hänger ut som på en bild som man kan se på siter med 18-årsgräns;) usch nu va jag elak men det va det första jag tänkte på, ha ha!! Gillade den med texten, det ÄR svårt att scrappa med mycket text för som regel vill man ju ha fram kortet/korten också men jag tyckte du lyckades bra där. Den med stjärnor va ju fin också, enkel men ändå väldigt uttrycksfull! Ser att du scrappar fler och fler svart-vita kort, skoj, jag måste också bli bättre på det för resultatet blir snyggt och så kan man använda vilka andra färger på papper man vill.