torsdag 4 februari 2010

Papayapinglorna

Ja, så här ser det ut när mina flickor leker riddare med nätet kring två papayor...



Trots all frukt vi äter i det här hushållet är vi just nu otursförföljda vad gäller sjukdomar. Direkt efter nyår började det med magsjuka hos oss alla. Jag och Selma klarade väl oss undan väldigt lindrigt, men för Adele, Ida och Håvard höll det i sig i över en vecka. Och då är det (tyvärr) inte samma vecka jag pratar om. Lagom till detta gått över och tjejerna kunde börja dagis igen, så kommer världens monsterförkylning och tar oss. Det börjar med Ida, som får feber och äcklig hosta, sen insjuknar Adele och Håvard i samma symptom. En vecka senare har tjejerna pussat (hostat, snorat och dreglat) lite för mycket på lillasyster Selma som också får feber. Natten mellan tisdag och onsdag åker Selma och jag in till Bäckefors, då hon fortfarande har hög feber och en hosta som låter fruktansvärd. Läkaren på Bäckefors trodde att det var krupphosta, så hon skickar oss vidare till NÄL- i världens snöstorm. Mmmm... När vi kom till NÄL kl. 02.00 träffar vi en superduktig barnläkare som undersöker henne grundligt och så säger han att jag har ett otroligt friskt, sjukt barn! : ) Dryga 300 g hade hon dessutom gått upp på 8 dagar : ) Ett RS-virusprov visar att det är det hon har, men hon är inte speciellt medtagen så då får vi åka hem igen. Kom tillbaka om hon blir blå, slö eller slutar att äta säger dom! Jaha, men jag har i alla fall inte lust att vänta till ungen är blå! Men i natt tycker jag att hon varit lite bättre och att hostan just nu inte låter så farlig, så jag hoppas verkligen att hon snart blir bra!



3 kommentarer:

Emmy sa...

Men stackars lillan! Usch, är ju så hemskt när småttingarna blir sjuka! Hoppas hon blir bättre och att du får leverans från apoteket så fort som möjligt.

Caroline sa...

suck...läkare alltså! de ska alltid va så hårda ;o)
Hoppas att ni alla mår bättre nu iaf!

Sandra sa...

Ja, eller hur Caroline! Läkare och socionomer är ett släkte för sig alltså- usch och fy ; )
Ja, det är illa när de är så små och blir sjuka... man blir ju alltid orolig när ens barn blir sjuka, men är de som Andreas och
Adele kan de ju åtminstone kommunicera lite bättre!