torsdag 28 januari 2010

Uppdaterat...

...skall det bli nu. Skall försöka bättra mig och blogga lite oftare- tycker ju själv att det är så himla kul när bloggarna jag läser uppdateras!

Jag kommer ofta på vilken tur jag har. Trots att Ida är en väldigt liten storasyster, tacklar hon den uppgiften rätt bra. Hon har kommit in i någon slags trots-/protestålder, som jag tror beror mycket på att vi har fått en liten bäbis i huset, men hon ger sig i princip aldrig på Selma. Ett par gånger har hon höjt handen mot Selma när jag har suttit och ammat, men aldrig slagit henne. Visst har hon satt sig grensle över stackars lillasyster, eller råkat gunga lite för häftigt i babysittern så jag trott att Selma skulle flyga iväg som en projektil (eller som igår när hon bara hux flux tänkte ta lättaste vägen ut ur rummet, vilket var att kliva rätt på Selmas mage, men då fick jag ju fiskat tag i hennes arm och lyft upp henne istället- hehe), men allt detta har ju ändå varit så kärleksfullt. Det är inte lätt att förstå hur liten en bäbis är när man själv bara är 20 månader.
Och för att inte tala om Adele. Hon är helt förälskad i Selma, och till skillnad mot när Ida föddes så kan hon hjälpa till och njuta mycket mer av att vara storasyster till en bäbis nu. Och Adele sitter ofta med Selma i knät, eller ligger brevid henne i babygymet och nu har Selma verkligen börjat uppskatta sina systrars sällskap- särskilt sällskapet av den som faktiskt klarar att vara stilla tillräckligt länge för att hon skall klara att fokusera på henne ; )


Ida, ja, som sagt... hon har ju kommit in i en fullständigt galen trotsålder, men mellan alla utbrott och tokiga upptåg, så är hon som vanligt den gladaste ungen i världen. Busig så det förslår, men charmigare barn får man nog leta efter : )


Och här har vi lilla Selma, som för första gången fick ta ett bad med storasyster Adele i badkaret igår. Vilken lycka! Tror hon skrattade mest hela tiden!


Annars rullar livet på som vanligt här i skogarna. Vi glädjer oss massor till Petters dop i mars och ser fram mot att få bli hans Gudföräldrar : )) Nu skall vi (jag) bara försöka lista ut någon bra doppresent, vilket i sig är ett kul projekt!

På återseende!

2 kommentarer:

Emmy sa...

När blir (Ida´s skrev jag nästan) Selmas dop då? Har faktiskt inte hört va hon ska heta mer än Selma!? Har du kollat nån mer skärmaskin? Du kan väl försöka testa några när du är på mässan, kolla om den nya fiskars är bra och rapportera till mig!

Sandra sa...

Ja, när blir Selmas dop ; ) Vi har faktiskt inte kollat upp det där ännu och hennes fullständiga namn är vi inte helt på det klara med än heller! Det är tufft att vara tredjeman ut- det hinns liksom inte med allt- haha!