torsdag 11 februari 2010

Lilla Selma!

Åh, när jag tittar på min vän Annas blogg och ser lille Hjalmar, så inser jag hur fort tiden går. Selma är ingen pytte-ny-bäbis längre ju..! Det är nästan så man blir sugen på fler barn- men bara nästan. Jag vet att jag skall vara nöjd nu när jag har fått tre perfekta små flickor, men konstigt nog, så här 11 veckor efter raketförlossningen, så känner jag mig inte lika supersäker på att jag inte vill gå igenom detta ännu en gång, som jag var i slutet av graviditeten med Selma. Jag kommer inte att göra det, men det är lustigt hur fort man glömmer...

Selma är om en vecka redan tre månader och det känns helt ofattbart. Det bästa hon vet är när Adele sitter eller ligger bredvid henne och pratar med henne. Hon har också börjat följa Ida med blicken när hon svischar förbi, och blir sååå glad om också Ida kommer fram och är stilla en stund!

Varje kväll ligger hon naken på fårskinnet framför brasan och för ett par veckor sedan hade hon lyckats vända sig från mage till rygg medan jag var inne för att hämta hennes pyjamas... ett misstag tänkte vi, men igår var hon på det igen och innan hon bröt ihop av total utmattning så hade hon lyckats rulla från spisen flera varv ut på golvet till hon stötte ihop med bordet och inte kom längre : )

2 kommentarer:

Emmy sa...

Visst blir dom stora fort! När kommer nästa barn då??;) Innan 2012 vill jag tro! Snygg header föresten, är den tagen från er, mot Bökasa eller? Gillar de skarpa färgerna, passar bra till din blogg!

Sandra sa...

Hehe Cathrine! Nä, nu har jag satt P för fler barn- nu skall det inte kunna bli fler ; )
Kortet är taget från tjejernas lekrum mot Bökasa ja! Fick ju släppa allt jag hade för händerna för att fånga dessa underbara färger : )