lördag 20 februari 2010

Lördag

Idag har det varit ännu en dag av snökaos här i Nössemark. Fy fasen alltså! Vi vaknade upp i morse och det hade kommit flera decimeter snö och kallt som attans var det inne, eftersom det blåste så. Även om varje årstid har sin charm, så gäller f-n den klyschan bara till en viss gräns alltså. Nu vill jag ha vår!!

Håvard och Adele har varit på kalas hos en kompis till Adele idag, så då fick jag rå om mina små tjejer alldeles själv : ) Som vanligt, så lyckades de inte sova middag samtidigt, men på sätt och vis var det ganska skönt det också, för då fick jag leka lite helt ensam med Ida. Usch, ibland känner jag verkligen dåligt samvete för lilla/stora Ida! Hon är så otroligt duktig på allting, så jag nästan glömmer att hon inte ens är i närheten av två år än. Som tur är avgudar hon verkligen sin storasyster, och leker egentligen mycket hellre med henne än med mig eller Håvard, men jag märkte på henne att hon verkligen uppskattade vår lilla egentid idag. Och det gjorde jag också!

Vi hann bland annat bygga klossar (mest mamma bygga- Ida rasa), läsa bok (både uppochned och riktigt håll) samt sjunga hundra sånger (på bilden sjunger vi Björnen sover). Försökte oss också på att spela ett enklare spel, som gick så där. När jag läste på kartongen stod det från 3 år, så där var jag kanske lite överentusiastisk ; )





Medan Ida sov, hann jag också med lite Selma-på-magen-mys, vilket är bland det bästa som finns på denna jord!

Inga kommentarer: