torsdag 13 november 2008

Snart färdiga!

Hurra! Nu är vi snart färdiga med målningen i mitt och Håvards sovrum. Vi har rivit ner "innerväggarna" (eller vad man nu skall kalla det?) och bara behållt den grova träpanelen och bröstningen med speglarna.
Ser väldigt färglöst ut på bilden, men skall inreda rummet i huvudsak grönt med accentfärger i orange och cerise. Usch, vad fult det lät...! Men jag tror det blir bra jag!! Efter all målning är det ju förstås golvet kvar... Men slipningen går fort och sedan skall vi behandla golvet med olja och terpentin och så får det sugas in ett par-tre dagar och sedan är det ju bara det roligaste kvar!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jätte snyggt ut! //Kramar Nettan

Emmy sa...

aha, nu kommer jag ihåg hur det såg ut, var nog ganska mörkt när jag kikade in sist gång. Blir nog bra när ni är klara, grönt blir nog fint också, är ju en skön färg som ger lite liv i det hela. Och visste du förrästen att grönt är färgen som är bäst att sova i;-)
nu får du faktiskt slänga upp bilder på dator/gäst-rummet, det var inte klart när jag var hos dig sist, då hade ni bara målat tror jag!?

Sandra sa...

Aha! Ja, då skall jag ta lite kort i det rummet också- när jag städat ; )

Anonym sa...

Snyggt:=)
Louise jansson:)