lördag 1 november 2008

En till resumé för att komma ikapp..!

På allmän begäran skall jag återigen försöka ta mig i kragen vad gäller bloggandet. Nu kan jag ju inte längre skylla på att datorn står för nära barnen som sover : /

Ida kan nu somna utan att ammas till sömns. Ett stort steg för mig, som har en bild inpräntat i huvudet av en ammande mamma i Sudan. Hennes modell av tuttar är inget jag eftersträvar att få, så detta ögonblick där Ida ligger nära mig och sover utan att ammas är ett mycket fint ögonblick för mig ; )


Ida har också lärt sig att åla sig frammåt, eller som alternativ till detta, gunga på alla fyra och sedan kasta sig frammåt på bröstet och det går snabbare och snabbare för varje dag. Saker som DVD:er på nedersta hyllan och långa dukar ligger risigt till hemma hos oss för tillfället! Här överfaller hon sig bästa vän Julian.



Mina älskade Håvard har fått en för tidig julklapp av min pappa (och mamma), så nu fylls inte bara huset av barnen utan också av soundet av en elgitarr. Men har börjar bli ruskigt duktig min prins, så illa låter det ju inte...


Så här söt är Ida som inte bara avgudar tuttar utan även tycker riktigt bra om de smakportioner hon får ibland. Av bilden att dömma verkar i och för sig den mesta maten hamna i ansikte och på kläderna.


Adele har gjort slag i saken och skickat sina nappar till Kaptein Sabeltann. De konstiga små filurerna på asken skall föreställa nappar. Jag är inte speciellt stolt över min skapelse, men Adele var väldigt noga med att jag skulle rita sju stycken nappar på paketet (utifall Kaptein Sabeltann är analfabet mån tro??) Nå ja, Adele är i alla fall jätte duktig och klarar sig bra utan napparna. Lite svårt att hitta en fast punkt och komma till ro på kvällarna bara, men det går över har jag fått höra ; )

Inga kommentarer: