onsdag 5 november 2008

Fröken Bus rumsterar!

Ida är en liten tokflicka som vid 5 månaders ålder började röra sig runt i huset. Hon har redan dragit ner duken på bordet så att hon sånär fick en fjärrkontroll i huvudet, krypit upp på en liten avsats under bordet och ramlat ner och massa annat bus.. usch, jag känner att jag inte hänger med i svängarna och det är läskigt. Jaja, jag fick i alla fall illa kvickt skaffat skydd till stickkontakterna, så att hon inte kan stoppa in sina små fingrar där i alla fall och fortsätter det så här så kommer Håvard få snickra ihop en grind som passar vår trappa. Inget sånt här behövdes när Adele var bäbis, hon var så nöjd och glad med att ligga stilla i sitt babygym eller sitta på golvet och leka med sina leksaker!


Här har vår lilla toka lärt sig ta sig över tröskeln, som annars fungerade bra som bromskloss...!

Och här inspekterar hon Håvards DVD och förstärkare...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Är läget i Nössemark bra? =)
Jag och min sambo skall flytta dit inom kort!

Anonym sa...

Hehe!! Japp, min farmor och farfar hade gård där uppe, som min farbror bott på tills för ca en månad sedan. Så nu står huset/gården tomt. Och jag o min sambo skall flytta upp!

Var mycket där uppe som barn, och jag verkligen älskar lugnet! Och visst måste det vara perfekt för barn! Vi har dock inga, men tror att vår katt kommer älska Nössemark! ;)

ULLE sa...

åh vad fin Ida är... längtar så tills jag träffar din fina familj igen. även on det är nämare mellan skåne och dalsland än vad det är mellan sthlm och dalsland

Sandra sa...

Tack så mycket vännen! Vi skall väl satsa på att bli klara med övervåningen i veckan, och du är välkommen att hälsa på närhelst du vill! Kram