måndag 3 maj 2010

Lite nya layouter

Japp... här kommer en del nya layouter- som utlovat!


Ett foto som jag delvis redigerat i PS. Så där nöjd med det resultatet, men för övrigt nöjd med layouten.

Har så många QK dies som jag köpte i min iver när Adele var bäbis, bara för att de var så söta. I Idas album har jag använt väldigt få av dessa, så nu tänkte jag att jag skulle försöka använda några motiv innan även Smulan blir för stor för bäbismotiv. Alltså använde jag den söta lilla kaninen som håller en skylt och fast den är så "stor", så blev det en hyfsat välbalanserad LO ändå tycker jag!

Tycker att det finns så många fina dikter, så jag har bestämt mig för att bli lite bättre på att använda mig av dessa när jag scrappar.

Ett ovanligt upplägg på en LO för att komma från mig, men eftersom Smulans tröja är världens sötaste ville jag framhäva mönstret på den lite extra ; )

En enkel LO, men i längden vinner alltid det enkla och raka, enligt min mening. För mig är det viktigt att det är foton, text och känslan bakom situationen som kommer fram. Alla dekos, färgval och mönster skall ju bara hjälpa fram detta lite!

Återigen rött... den här gången tog jag åt mig av tips från Cathrine om att rött och blått gör sig bra ihop, och det håller jag med om. Men rött... ja, jag vet inte... antingen blir det juligt, eller så blir hela LO´n bara "tung". Skulle haft något mer element med rött ovanför det stora kortet för att balansera upp LO´n, men det tar vi nästa gång.

Kort på mor och dotter måste scrappas. Jag vill ju gärna att mina barn skall se att de även hade en mamma under sin uppväxt. Enligt alla foton jag tar, kan man ju antingen tro att det bara är pappa som är närvarande eller att de klarar sig bäst själva med varandra ; ) Ett litet missöde med LO´n då Selma är lite snabbare nu för tiden än vad jag insett. Blev dock inga synliga skrynklor när LO´n kom i sin plastficka igen : )

Åh, min stora Smula. Denna LO´n gillar jag skarpt. Scrappar man bara med ett kort, är det skönt att minska ner arbetsytan lite med stora ytor av mönstrat papper!

Starka färger gör sig ju absolut bäst på svart bakgrund. Och orange, cerise och svart är ju bara för läckert!!

2 kommentarer:

Emmy sa...

Fina! Gillade nog den "4 månader" bäst, men du skulle ju ha scrappat det andra kortet på Selma, det du hade med i ett par inlägg tidigare, taget vid samma tillfälle, där ler hon ju, men det var fint detta också♥ Snyggt papper, varifrån är det??

Sandra sa...

Ja, de korten på Selma 4 månader är fantastiska allihop! Funderade länge mellan detta kort och det andra, där hon ler, men jag tycker det är något speciellt med hennes ögon på detta fotot...
Pappren ja... skall kolla upp vilket märke det är och återkomma ; )