tisdag 25 maj 2010

Göteborg

Åh, jag älskar Göteborg på våren alltså! Göteborg är egentligen en väldigt vacker stad (kan jag säga nu när jag vet att jag har min landsbygd inom räckhåll ; )). I helgen som var hann vi med riktigt mycket tycker jag.

På lördagen var det självklart frukost på Köttbullecafét som gällde, och både Adele och Ida åt med god aptit. Adele lyckades också smuggla in lite dill i munnen på Selma, som blev överförtjust. På tillsägelsen svarar hon: -Men mamma, det går faktiskt bra, bara man tar väldigt små bitar!

Efter cafébesöket fick jag och Adele lite tid för oss själva i stan, och vi gick och shoppade lite presenter till alla bäbisar, födelsedagsbarn och storasystrar som ploppat upp de sista veckorna! Väldigt skönt med lite tid med bara Adele alltså; då märks det hur stor hon har blivit!
Senare på eftermiddagen var det kalas hemma hos Ella, som blev 4 år!

För att avsluta en otroligt varm och näst intill perfekt dag, så tog jag och mamma med oss Adele och Ida till Stensjön och badade!
Söndagen började vi med en promenad i vackra Botaniska Trädgården och picknick i Dinosaurieparken.








Sedan blev det ett besök hos Gammelmormor.

Och hör och häpnad... jag fick även till en helt egen shoppingrunda på Ikea (och ja, det blev dyrt) utan ett enda barn. På över ett halvår har jag inte varit och handlat ensam en enda gång. Sedan Selma föddes har jag varit hos min vän Linda två gånger på kvällstid när Selma somnat, med mobilen i högsta hugg, men i söndags... ja, då fick jag flera timmar på mig att välja ut lite nya saker till vårt nya vardagsrum. Helt fantastiskt!!
Självklart hann vi mellan varven springa ner på mormor och morfars gård, tror vi var på lekparken minst 4 gånger under de dagar vi var i Göteborg : )



Eftersom annandag Pingst fortfarande är en helgdag i Norge, så fick vi en extra dag tillsammans och på måndagen när vi åkte hem, tog vi vägen om vackra Stenungsön och träffade världens bästa Caroline och hennes son Wille. Han är tre månader nu och jag har inte hunnit träffa honom tidigare, så det var verkligen på tiden. Världens gladaste och med ett ljuvligt hårsvall (sånt som jag saknar på mina egna prinsessor) och toknöjd med att det blåste lite ute! Adele blev självklart störtförälskad, och hon skulle nog kunna tänka sig en eller ett par småsyskon till hon ; )


Inga kommentarer: