onsdag 26 augusti 2009

Fler och åter fler LO´s


En layout om Idas första bad i badkaret på egen hand. Det var lite svårt att få till detta första bad, eftersom storasyster också tycker att det är enormt roligt att bada. Förutsättningen för att Ida skulle kunna bada själv, var ju dock att det var max 5 cm vatten i badkaret ; ) och det lockade ju inte Adele speciellt!

En layout där jag först inte kunde bestämma mig för o jag skulle ha med överskriften MYS eller inte. Men eftersom jag är en vanemänniska och inte brukar göra layouter utan text, kändes det lite jobbigt att inte ha med det- haha!
Textrutorna i hjärtanen är delar av ett kylskåpspoesi som jag använde här istället för på kylskåpet...

Inspirerad av en layout i ett nummer av Scrapbooking mm. Mitt slutresultat blev dock väldigt olikt layouten i tidningen- men det är ju som det skall då- bättre att inspireras än att lifta helt kanske..?
Jag gillar känslan av mosaic i denna layouten, men det var ett fasligt klippande och klistrande...

En layout som säger ganska mycket om förhållandet mellan Ida och hennes vän Julian- så som det var när de var riktigt små. Ida är tre månader äldre än Julian och det var inte alltid lika populärt när hon klängde sig fast på honom och skulle pussas och klättra. Dessutom är Julian första barnet och Ida lillasyster, vilket väl gör henne lite mer tålig kanske ; )





Dessutom var jag tvungen att ta kort på mitt nya tillskott i QK-familjen, som flyttade in hos mig idag!! Världens sötaste snigel som gick ur QK´s sortiment för länge sedan och därmed är extremt svår (och dyr) att få tag på. Men jag lyckades och inte blev jag ruinerad heller ; )
Lyckliga jag!



1 kommentar:

Emmy sa...

Älskade snigel, äntligen har du den i dina ägor;-) Det finns vissa dies som man helt enkelt bara måste ha, som man inte kan skilja sig från. Jag har allt sålt många och saknar inte en enda men vissa skulle jag aldrig göra mig av med, spökhuset, ankaren, fyren och det lilla huset tex, aldrig. Hoppas du får mycket glädje av snigeln, den passar ju som sagt på många layouter.
LO när lilla Ida badar kommer jag att lifta, den var så fin. Blev inget scrapping igår men ikväll ska jag scrappa oavsett! ha en bra dag!