tisdag 16 juni 2009

Scrappade canvastavlor

Nu är Idas nya rum snart färdigt; bara listerna kvar. Antar att det kommer dröja minst en vecka innan hon får flytta in eftersom allting tar lite längre tid än normalt i den här familjen ; ). Jag har haft som scrapprojekt ett tag att göra tre stycken tavlor till hennes rum och nu är i alla fall de färdiga. En tavla är med en dikt jag tycker mycket om, med ord jag verkligen vill förmedla till mina barn. Den andra tavlan har fokus på hennes namn- Ida- som betyder Den flitiga och den tredje tavlan är ett foto på henne.


Jag hade tre canvasramar i A4-format som jag först målade gröna med akrylfärg och sedan chalkade i rosa och glitter för att få det lite mindre "platt". Sedan scrappade jag projekten i ett format som lämnade cirkade 0,7 cm runt kanterna. Resultaten blev jag väldigt nöjd med och ni kan se det här:








4 kommentarer:

Emmy sa...

Snyggt! Och vilka härliga mått att scrappa med och med tre stycken, den som hänger i Andreas rum är ju avlång, tror den är 20x60 eller nått sånt. Men tro mig, den var svår nog att scrappa.

Nettan sa...

Jätte fina tavlor, hoppas vi ses i midsommar. Anders (nya pojkvännen) o jag åker hoj upp. Louise ska fira med sin pappa o sen på en veckas semester med farmor o farfar. //Kram

Caroline sa...

fina tavlor sandra! O var hittar du all de fina dikterna? Den gillade jag bäst...

Sandra sa...

Tackar tackar allihopa! Tavlorna var jätte roliga att göra och det är ju alltid kul när man till sist blir nöjd med resultatet också ; )
Cathrine: Tror inte jag sett tavlan i Andreas rum, kan du inte lägga upp en bild på den på bloggen?
Anette: Japp, vi ses såklart till midsommar! Allt annat vore ju straffbart... ; )
Caroline: Dikterna hittar jag när jag googlar omkring på "barn dikt". Det finns också ett forum för oss scrapbook-fantaster där man kan hitta mycket inspiration! Ses imorgon : )))