torsdag 28 maj 2009

Göteborg under Kristi Himmelfärdshelgen

Hurra Hurra!! Nu har jag äntligen blivit ägare av en Canon EOS 450D. Åh, jag är världens lyckligaste kameraägare. SÅ HIMLA ROLIGT att fota (fast, det tyckte jag väl iofs innan också). Under förra helgen var vi som sagt i Göteborg för att fira Ellas födelsedag och i och med att vi var ensamma i mammas och pappas lägenhet, så kunde vi passa på att hitta på massa andra utflykter också.





På torsdagen hann vi med ett besök hos mormor, en promenad vid Gunnebo slott och till sist en picknick ute vid havet i Hovås.



Fredagen var vigt åt att umgås med vänner och fira Ellas 3-årsdag. Detta gjorde först genom bad, lek och bus på Lerum Vattenpalats, lunch på en thairesturang och sedan mer lek och bus och middag hemma hos Ella, Linda och Daniel.






Lördags morgonen började med frukost på ett café och åtföljdes av promenad och lot´s of fotografering i Botaniska Trädgården. Det var så himla längesedan jag var här, men oj oj oj vilket underbart ställe. Hade jag fortfarande bott i Göteborg tror jag att jag hade promenerat här för jämnan!!



Lördagen (och turen till Göteborg) avslutades hemma hos Linda, Daniel och Ella igen med Ellas födelsedagskalas : ) Mycket chokladsås/lakritssås med glass blev det ; )


Den perfekta helgen avslutades på söndagen med att Adele och Ida hann träffa sina högt älskade sysslingar/tremänningar Tobias och Jennie en snabbis på landet. Tror alla i familjen hade en superhelg!!

Inga kommentarer: