måndag 4 maj 2009

Vi har fått kycklingar!!

Håvard och Adele har länge velat ha några djur här på tomten. Ja Adele har minst sagt varit vansinnig för att alla hennes vänner har djur hemma, men inte hon. Jag har varit mer skeptiskt, mest för att jag vet hur fäst jag blir vid djuren... Men trots allt så gick jag i ett svagt ögonblick med på att skaffa höns (trodde inte man kunde fästa sig vid höns) Sagt och gjort... Håvard gjorde om det gamla utedasset (stackars djur) till hönshus och gjorde en jätte fin utebur till dom. I söndags var Adele med farmor och farfar till en gård i Aremark som hade massa olika djur de födde upp; bland annat rashöns och lamadjur : ) Så när sällskapet kom hem igen hade de med sig 11 stycken små söta, söta kycklingar i en låda och jag smälte... De piper och är så gulliga och att se Adele sitta och stryka med ett finger över deras ryggar och mata dem ur handen är ju helt bedårande!!

2 kommentarer:

Nettan sa...

Vad kul! Nu blir det snart ägg till frukost varje dag. Kramar till er alla

Emmy sa...

Söta! Vill att mamma ska "skaffa" några kycklingar men är ingen höna som lägger sig än, dom är ju så pass unga så kanske är för tidigt. Och sen får det inte plats så många till...