torsdag 28 maj 2009

En liten blandad uppdatering : )

Som de flesta säkert redan har fått med sig så är vår lilla Ida inte så liten längre. Jag tycker att man kan låtsas som om de är små och hjälplösa ändå till den dagen de börjar att gå. Ida var som väntat mycket tidigare än Adele och de första stegen hon tog tog hon när hon var drygt 11 månader. Den här bilden togs när hon fortfarande "övningsgick" och vi lockade henne med melon ; ) Nu är det full rulle och Ida går mer än hon kryper- de sista dagarna skulle jag väl säga att det ligger runt 90/10 till gå/kryp.


Har ju heller inte hunnit uppdatera bloggen sedan Norges kära nationaldag den 17:e maj. Så här fina var min familj när de gick i tåget i Aremark. Svenska mamman stod vid sidan av och fotade och vinkade när de gick förbi. Får väl se om jag nästa år känner mig såpass inne i systemet att jag går med i tåget. Känns lite konstigt att fira Norges nationaldag med pompa och ståt, när jag inte har lyckats fira Sveriges nationaldag annat än de fyllefester vi fick till som yngre- hehe!

Vill också lägga in en bild som får symbolisera att Adele och Ida numera har mycket större glädje av varandra än vad de hade för några månader sedan. Ida ser upp till Adele något helt otroligt och tycker nästan allt som storasyster gör är makalöst roligt! Som tokigast är de nog i badet och det verkar som om jag har fått TVÅ badänglar till döttrar!




Inga kommentarer: