torsdag 12 februari 2009

Vackra vinterdagar

Nu har vi haft några riktigt vackra vinterdagar här i Nössemark. Mamma och pappa har en veckas semster och är i Finserud, så det har blivit några promenader dit under veckan.

Igår var jag och mamma ute och drog Adele och Ida på pulkor. Den här gången tyckte Ida att det var roligare än sist och hon höll ut bra fast hon var trött och lite förkyld. Droppen blev dock när hon för tredje gången kastade sig åt sidan så att pulkan välte och hon hamnade med ansiktet i snön ; )



Idag har jag ändå slagit alla rekord tror jag; extra kallt, extra halkigt ute och jag och Anne-Maren passar på att ta en extra lång promenad med Ida och Julian. Vi gick från mig och runt hela Finserud- cirka 1,2 mil blev det för min del och stackars Anne-Maren som både gick från Björkebäck till mig och sedan skulle från Finserud och hem igen kom säkerligen upp i över 1,5 mil. Men det var ett underbart väder och båda barnen sov i tre timmar i sina vagnar så det har varit en perfekt dag i mina ögon!



1 kommentar:

Anonym sa...

Ida har ju samma mössa som Klara. Tänk om Klara kunde vara lika förtjust i grönsaker med. Hon har tagit mod till sig att äta lite gurka nån gång. Annars är det bara det vi blandar ner i maten.