måndag 9 februari 2009

Danmarkstur

I helgen har jag och nästan alla i "det gamla tjejgänget" från Mölndal varit i Danmark, Odense och hälsat på Caroline som har blivit färdig läkare! Jag är jätte stolt över henne och det känns som en ära att få ha världens bästa Caroline till Gudmor till Adele : )
Det var superkul och konstigt nog så hade jag inte lika mycket ångest över att åka så långt bort från mina barn som jag trodde. Nu har jag fått mersmak så det kommer bli många sådana här återträffar om jag får bestämma ; )
Jag började resan hemmifrån klockan 7.15, tog bussen till Göteborg där Annika hämtade upp mig. Sedan plockade vi upp Linda i Mölndal, Madde i Kungsbacka och Ulrika i Ängelholm. Anna tog tåget från Varberg direkt till Odense. Framme på hostellet började vi med att duscha och göra oss i ordning- supertjejen Anna hade sett till att inhandla lite öl och vin att börja kvällen med. Cirka klockan 19 var vi hos Lina och Christian där det bjöds på massa olika tapas-rätter och hur mycket alkohol som helst ; ) Vid 22 gick vi vidare till en krog där vi fortsatte dricka drinkar, öl, vin och shots och dansa! En mycket, mycket lyckad resa. Ett av de roligaste inslagen på festen var när en kille lärde oss att dansa "peel-bananas-dansen"- haha, jag och Ulle skrattade åt sången till och från hela vägen hem!!


Inga kommentarer: