fredag 22 augusti 2008

Om och om igen...

Då har jag ännu en gång tillbringat en natt på sjukhus med en älskad dotter. Den här gången var det min lilla fröken Underbar (Ida) som hastigt fick feber i onsdags. Jag ringde sjukvårdsupplysningen och eftersom hon är så ung tyckte de vi skulle åka ner till NÄL så att en barnläkare kunde titta på henne, eftersom hon inte uppvisade några andra symptom (typ förkylning) än feber. Alla prover och undersökningar var bra utom sänkan som var lite förhöjd. Och eftersom de inte visste om den var på väg upp eller på väg ner, så ville de ta lite fler prover senare, vilket innebar att jag och Ida blev inskrivna på barnavdelningen- igen...
Ok... ännu en natt utan sömn och med massa tårar och den här gången var jag dessutom ensam... men jag fick i alla fall en positiv överraskning dagen efter då Ida plötsligt var feberfri och nästan helt pigg igen. Så inga fler prover togs och vi fick åka hem igen... tack för det Televerket!

Ja ja, huvudsaken är att mina barn idag mår alldeles jätte bra och är så goa och busiga som de skall vara! Idag provade Ida både att åka bärsele frammåtvänd och att hoppa i hoppgungan för första gången. Gungan var lite svår, men oj vad skoj hon tyckte att det var när hon väl fick koll på vad det gick ut på!





Inga kommentarer: