torsdag 2 juli 2009

Onsdag...

Igår var en hektiskt dag (tur att jag inte visste det på morgonen när jag steg upp, för då hade jag inte fått gjort någonting utan att gå omkring och stressa). På förmiddagen var jag och barnen, tillsammans med min moster och mamma på Tripperud och badade. Adele har hux flux förvandlats till en liten badkruka (nja, men i alla fall om man jämför med i fjol när hon bara kastade sig ut i vattnet) och Ida går helst omkring i vattenbrynet och då och då doppar hon rumpan i vattnet och skriker till av chock ; ) Men vi hade en trevlig förmiddag med glass och åtminstone två dopp i Aspern- och sedan kom åskovädret : / Vi hade i alla fall hunnit hem innan himlen totalt öppnade sig och regnet bara vräkte ner, tillsammans med dunder och brak!

På eftermiddagen åkte jag och Adele till Halden, till Minas 5-års kalas. Det var varmt så in i ----, men barnen alternerade mellan att springa i en bollhall, äta korv och tårta och att leka ute på en gräsmatta, så Adele tyckte att det var ett fantastiskt kalas oavsett värmen!
Mina blåser ut ljusen på tårtan


Efter många "kanske" och mycket "fram och tillbaka", fick jag och Linda äntligen tag på biljetter till Allsång på Grensen- uppe på Halden fästning och det var lite av en upplevelse. 4000 människor på gräsmattan, läktare och på fästningsmurarna ville se bland annat Rybak, Carola och gänget från Mamma Mia musikalen i Norge. Vi satt långt bak, men hörde och såg mycket bra i alla fall tycker jag! Som sagt, Allsång på Grensen var verkligen något för mig (i alla fall när det var så underbart väder utöver kvällen) så det kan jag gott tänka mig att göra om fler gånger i sommar : )
Mamma Mia gänget
Olsen Brothers
Carola och Rybak

Inga kommentarer: