måndag 6 juli 2009

Helgen som gått!

Denna helgen har verkligen varit en mix av roliga och mindre roliga saker. På fredagen tog Håvard med sig Adele ut på en mini-camping-tur, med fiske och sova i tält på agendan. Min pappa var också med och Adele var eld och lågor. Hon fick sin första fisk, på egen hand, på metspöt och lyckan var total! Hon somnade till och med i båten med fisken tätt bredvid sig ; )


På lördagen blev både Adele och Ida lite halvdåliga. Adele hade haft feber ett par dagar tidigare och sen blir det ju alltid Idas tur- lika säkert som ett brev på posten alltså. Men på dagen hann vi i alla fall med att fira min älskade farmors 87-årsdag! På kvällen skulle jag egentligen ansluta till Anne-Marens möhippa, men då började även jag må illa och den förbannade foglossningen gjorde ju inte saken bättre direkt...

På lördagen försökte jag också foto de söta svalorna som, enligt tradition, alltid bygger bo i mina föräldrars hus, utanför TV-rummet. Det är inte lätt att foto dom ens med ett teleobjektiv, liggandet platt på backen 5 meter nedanför boet, men några foton blev hyfsat bra : )


På söndagen hade jag samlat tillräckligt med mod för att våga släppa ut våra kära hönor också- haha, jag är så feg när det gäller risken att de skulle smita eller springa ut på vägen att de har fått stanna inne i sin inhägnad bra många fler veckor än vad som är nödvändigt. Men det gick väldigt bra och nu har vi 9 hönor och 1 tupp som kacklar, hoppar och flaxar lyckligt när jag och Adele kommer på morgonen för att släppa ut dom!


Inga kommentarer: