måndag 22 december 2008

Nytt rum/ny frisyr

Äntligen är vi så gott som färdiga med flickornas (för tillfället bara Adeles rum). Det är lite småpill kvar bara (som till exempel ett elementskydd för vårt gräsliga element), men det får vi ta efter jul. Hade jag tagit korten 10 sekunder tidigare så hade även gardinerna hängt lite snyggare, men Adele hann komma hem från dagis innan jag fick upp kameran och sprang omkring som en liten virvelvind av lycka.

Idag har jag också för första gången lämnat Ida hemma ett par timmar medan jag åkte till Halden och klippte av mig allt hår. Det känns fruktansvärt ovant och det blev något kortare än jag hade tänkt mig, men Herre Gud så skönt att bli av med de fula hårtussarna som bara hängde från huvudet. 7 månaders konstant amning och ett litet barn som tror man kan rycka och hänga i håret till mamma som man vill, har gjort att håret bara var ett livlöst virrvarr.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Wow!!! Vad snyggt det blev, din frisyr alltså! Passar dig superbra med kort, du e läcker =)

Adeles rum e oxå fint, gud vad ni grejar..kan ni inte komma hit och fixa lite oxå?
Kram!!

Anna Johansson sa...

Najs! Har också funderat på kort men inte riktigt förlikat mig med tanken. Du är jättefin.

Tycker förresten att elementet är riktigt charmigt :-)

Vad fint ni har det och julpyntat är det också.

Kram Anna