söndag 6 februari 2011

Så var vi där igen!

Japp, nu har jag inte uppdaterat bloggen på över en månad. Det är skandal! Det tar ju så lite tid att bara skriva några rader; ändå blir det inte gjort!
En snabb uppdatering kommer nu och sedan hoppas jag att jag i nästa inlägg får lagt ut några av alla nya layouter som jag gjort. Jag är inne på den näst sista månaden i Selmas "Första-år-album". Skall bli både lite sorgligt att veta att jag inte kommer att göra några fler sådana album, och samtidigt härligt att koncentrera sig på de andra familjealbumen ett tag nu istället. Eftersom jag blev färdig med Idas album nästan samma vecka som Selma kom till världen, så har jag rätt många år att scrappa ikapp vad gäller familjealbumen nu. Det skall bli roligt!
Vad gäller fotograferingen har jag ju köpt ett nytt objektiv. Ett fast 50 Canonobjektiv som jag är så supernöjd med som det bara går an att bli : )) Det objektivet lämpar sig bäst till porträttfotografering, och det är ju det jag brinner mest för. Här kommer ett litet smakprov på en porträttsession jag gjorde med Adele för ett tag sedan.
Hon är verkligen det vackraste jag vet (hon och hennes två systrar, kanske jag skall lägga till) Jag har även fotat Adele tillsammans med sin bästa vän Malene, men det är lite svårare att ta snygga porträttfoton med ett fast objektiv när motiven vänder och vrider sig och skrattar och byter poser hela tiden ; )
Vad händer annars i mitt liv just nu? Jo, jag har (hör och häpnad) börjat jobba igen och det känns faktiskt fantastiskt bra! Med Adele och Ida har jag börjat längta lite efter jobbet när barnen passerat 1-årsgränsen faktiskt, men det gjorde jag inte med Selma. Det var inte förrän den sista föräldraveckan som jag började känna att det skulle bli kul att gå tillbaka till jobbet. Och det var det! Det är nyttigt för jaget att få vara bra på någonting utanför hem och familj, det är jag fast övertygad om!
Om två veckor skall jag åka hem mot Mölndal och ha tjejträff med alla (och ja, det blir verkligen alla den här gången) mina gamla brudar och det ser jag så otroligt mycket fram mot. Jippi!!
Nästa uppdatering skall komma snart... det lovar jag...
Kram

Inga kommentarer: