onsdag 16 februari 2011

Många, många nya layouter : )

Japp, nu gick det ju lite längre tid än vad jag hade hoppats på innan jag fick gjort den där utlovade uppdateringen. Men nu är den här! Massor med nya layouter har jag fotat och lagt in. En kombination av dåligt ljus på kvällen, en alltför stark lampa på scrapbordet och att jag sedan beskurit och dragit ner bildkvaliteten (för att jag överhuvudtaget skulle hinna lägga ut alla bilder innan barnen blivit myndiga) gör att kvalitet och färg på korten verkligen tagit skada. Men men... ni ser ju har jag lagt upp helheten och vilka kort jag scrappar! Det får duga! Håll till godo mina vänner : )

Kort från en sensommardag/tidig höstdag vid Nössjö. Det stora trädet har jag ritat och klippt ut ur cardstock.

En lite väl enkel LO i min smak, men blev lite nöjd med den stora blomman i dekorgummi som jag stansat ut med hjälp av QK hjärtan...

Att scrappa på svart bakgrund blir alltid så fint tycker jag, för det lyfter fram färgerna så vacker! Här har jag också "prickat" lite runt en del objekt för att highlighta dom lite extra! Älskar min vita penna alltså : )

Återigen är den vita gellypennan framme. Den här gången har jag sicksackat runt korten, och det är också en återkommande favorit hos mig!

Världens vackraste kort på Selma. Kunde ju inte bli någon annan titel är Du är helt perfekt! Vilka ögon..!

Också en till synes enkel LO. Men hjärtat som går runt/i kortet har jag prickat med glitterlim, och det är alltid ett riskfyllt moment ; ) Rankorna är klippta i dekorgummi och rubriken är från QK´s Ginger, som jag alltid varit lite förälskad i men inte köpt förrän ganska nyligen : )
Sötaste syskonen. Ida var så himla stolt när hon fick vara stor storasyster och mata Selma (som ju typ är lika stor som henne)!

Här skulle Håvard försöka ta kort på alla sin brudar på en gång, men med en mamma som nästan blir strypt av mellanbruden och en stor tjej som tröttnar ganska fort att stå modell med sina syskon, så blev det ganska svårt. Och ja... Selma ser ut som hon mest är sugen på nåt annat än att bli fotat ; )

Den här LO´n blev jag väldigt nöjd med. Lite crazy för att vara mig, men det stormönstrade lövpappret i ena hörnet. Jag har ju så extremt svårt för att göra mig av med saker generellt, och scrapsaker i synnerhet, men här fick jag vatten på min kvarn- självklart kommer allt man köpt till användning någon gång!

Färgerna på den här LO´n är i verkligenheten jätte bra. Men LO´n känns mycket tom tycker jag! Fick dock använt lite knappar för en gångs skull! Och mitt "nya" die florish set : )

På denna LO´n blev färgerna väldigt förvrängda, men kortet är verkligen fantastiskt, för det säger så mycket om mina barn. Ida håller föredrag, Adele lyssnar snällt på allt som sägs (när det kommer från systrarna) och Selma är glad bara för att få vara en del i gänget.

Selma möter katten Mia för första gången och jag blev lite tokig och började experimentera med olika former på korten på samma LO. Nöjd...

En LO om Selma och hennes bitmani! Är så himla kul, när man lyckas fånga en hel sekvens!

Här fick jag ju använt de tre sista "diabildsramarna" som jag och Cathrine köpte i Bengtsfors för hur många år sedan som helst!

Härlig bild på min älskling när hon som 10-månaders bäbis behärskade att gå utan problem! Min stjärna ; )
Selma (precis som sina systrar) är en riktig liten teaterapa! Gillar hela LO´n!

Som rubriken säger; alla fyra barnen Stensrud är samlade!
Den sista LO´n jag gjorde igår! Love it!
Nu måste jag rusa till träning! På återseende!!
Kram

1 kommentar:

Emmy sa...

Roligt att du lägger upp nya fina LO´s! Ugglepapperet har jag också, har inte använt det än men hållit i det många gånger. Nåja, kommer nog till användning nån gång! Trivs du med nytt objektiv? Vad för bländare har du på objektivet?