söndag 17 april 2011

Premiärdopp i Nössjö

Jag har alltid älskat att bada, har aldrig varit den som väntar fram till midsommar innan jag överväger ett dopp och har sedan vi fick sjön precis utanför husknuten, alltid badat långt ut på hösten, men även jag har mina gränser ; ) När Nössjö ser ut så här, då bär det mig mot att klä av mig kläderna- även om det är 20 grader i luften... Men som sagt så har jag mött min överman (när det gäller lusten att bada i alla fall) i lilla älskade fröken Ida. Hon har tjatat i flera veckor (till och med när snön fortfarande låg kvar) om att snart mamma, snart kan vi bada! Och i måndags, när det var sommarvarmt, vindstilla och riktigt härligt ute... då bestämde hon sig för att det var dags ; ) Vi hade gått en promenad hela familjen och stannade till vid badplatsen när Ida frågade om hon fick bada. -Ja, varsågod, sa jag. Det är bara att ta av sig kläderna och hoppa i! Och det gjorde både hon och Adele : ) Adele doppade sig tre gånger och Ida sex eller sju gånger! Slå det om ni törs- det gör inte jag i alla fall! (och ett litet PS till alla er som tror att barn blir sjuka av att bli kalla- den här veckan är typ den enda veckan som alla mina tre barn varit helt friska samtidigt sen jag vet inte hur länge, hehe. Bakterier och virus frös väl ihjäl!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken skön blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

Om du gillar inredning kan du kolla in min blogg:)

Ha en kanondag

LOVE Maria från inredningsvis.se