onsdag 16 september 2009

Fint väder!

Jag har aldrig varit ett fan av hösten- det är ju slutet på sommarvärme, bad och härliga utekvällar som jag alltid har älskat, men sedan jag haft lyxen att få vara hemma med barnen har min syn på hösten ändrats. Nu tycker jag att luften är härligt kylig och att höstsolen också den kan vara underbar!

Idag har vi varit på barnträff med 5 vuxna och 8 barn i lekparken i Nössemark och vädret var kanon!

I helgen har vi hunnit med ganska mycket, bland annat en svamptur i skogen med mormor. Barnen var så himla söta när Adele glatt visade Ida vilka svampar vi skulle plocka (trattkantareller) och Ida gjorde precis som Adele visade- med största allvarsamhet ; ) Adele plockade mer svamp än mig och Ida fick allt till en del hon också (fast hon fick av någon anledning mest av hattarna på svampen)

På söndagen var vi en tur i Björkebäck och hälsade på. Adele ville så gärna rida igen så vi gick en lång tur i skogen; Adele på Smarti, Ida i bärsäcken på Håvards rygg, Håvard gående och jag vaggande. Det var fantastiskt fint ute, men jag blev i princip soffliggande resten av dagen på grund av promenaden, men vad gör man inte för sina barn och lite frisk luft ; )

Inga kommentarer: